“Muad’Dib uczył się prędko, ponieważ najpierw przeszedł szkolenie, jak się uczyć. A najpierwszą ze wszystkich otrzymał lekcję podstawowej wiary, że może się nauczyć. Szokuje odkrycie, jak wielu ludzi nie wierzy, że mogą się nauczyć, a o ile więcej uważa, że nauka jest trudna. Muad’Dib wiedział, że każde zdarzenie niesie jakąś lekcję.”

Frank Herbert “Diuna”

Nauka

Natura człowieka uwzględnia uczenie się w każdym miejscu i czasie. Nasze mózgi nastawione są na ciągłe poznawanie kolejnych rzeczy, wyrabianie nawyków, gromadzenie informacji.

W pewnych jednak warunkach ukierunkowanie tej umiejętności powoduje, że uczenie przebiega szybciej, intensywniej. Umiejętności które zdobędziemy bardziej służą nam oraz innym ludziom.

Nie musimy dziś odkrywać ognia, koła, matematyki na nowo, ponieważ jesteśmy otoczeni ludźmi, którzy przekazują i dzielą się wiedzą oraz doświadczeniem.

Doświadczenie

Bezpośrednie doświadczanie, eksperyment i multidyscyplinarność charakteryzuje naszą metodę nauczania. Nie mamy tradycyjnego podziału na przedmioty, zagadnienia przeplatają się w eksploracji i poznawaniu świata jako„natural science”. Realizujemy także projekty STEAM ( science, technology, engineering, art, maths).

Kręgi

Krąg jest miejscem spotkania społeczności szkoły – dorosłych i dzieci. Dzielimy się na nim ważnymi dla całej społeczności sprawami oraz rozwiązujemy problemy ucząc się, jak powiedziała Maria Montessori „widzieć sercem”.

Grupy wiekowe odbywają także własne kręgi empatii w duchu Porozumienia bez Przemocy M. Rosenberga.

Leśna Szkoła

Bliskość Mazowieckiego Parku Krajobrazowego i Wysp Zawadowskich ułatwia nam życie blisko natury. Las jest miejscem niezliczonych przygód oraz odkrywania tajników przyrody. Jest miejscem dzikich zabaw oraz nauki o funkcjonowaniu przyrody. Przy jednym i drugim wierzymy, że brudne dziecko, to szczęśliwe dziecko. Bliskie są nam idee eko i slow life, a przyroda jest najlepszym nauczycielem życia w tym duchu.

 

Sztuka i rękodzieło

Muzyka i sztuki plastyczne, rękodzieło. To również są obszary, w których pragniemy rozwijać umiejętności i wrażliwość dzieci. Muzykowanie w naturze i szkice węglem ziół rosnących w ogrodzie z historią sztuki w tle? Działania artystyczne z językiem polskim i historią w tle? Takie zajęcia poprowadzą ludzie z pasją w ramach cyklicznych warsztatów.